Vi har hjulpet førende virksomheder i forsikringsbranchen bl.a. med avancerede it-løsninger til behovsafdækning og salg af komplekse forsikringsordninger til store erhvervskunder.


Ved at anvende enkle metoder fra salgskonfigurering og mass customization kan I lade jeres sælgere og kunder sammensætte individuelt tilpassede produkter af prædefinerede standard komponenter. Det er en yderst effektiv metode til at opnå en positiv og vedvarende effekt på såvel bundlinie som kundetilfredshed.

Et af de forsikringsselskaber vi har arbejdet med regner selv med, at de er gået fra en situation, hvor 80-90% af deres forsikringsordninger til erhvervskunder blev tegnet som specialforsikringer, til en situation hvor specialforsikringerne kun udgør 10% mens hovedparten af kunderne tegner ’sammensatte standardpolicer’.

Prøv at overveje hvad det har betydet for deres omkostninger – og deres kunder føler endda, at de nu i endnu højere grad kan sammensætte forsikringsordninger, som passer præcist til deres individuelle behov.

Begreber:

STO - Ship to Order
Standardprodukter med lille variation. Konfiguratorens opgave er at 'oversætte' individuelle kundebehov til produktspecifikationer og dermed finde frem til de standardprodukter, der bedst opfylder kundens krav.

ATO: Assemble to Order
Konfigurerbare produkter og serviceydelser der sammensættes af standard komponenter. Konfiguratorens opgave er at sammensætte den rigtige kombination af komponenter og konfigurere disse i forhold til kundens krav.

ETO: Engineer to Order
Konfigurerbare produkter som består af en kombination af standard- og specialudviklede komponenter. Konfiguratorens opgave er at sammensætte og konfigurere den rigtige kombination af standardprodukter og understøtte specifikationen af de nødvendige specialudviklede komponenter.